JellyPages.com
Instagram

Sunday, 22 July 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum :)

Ramadhan pertama dan tarawikh kedua. Alhamdulillah.
Syukur tahun ni masih diberi peluang untuk menyambut bulan mulia ni. Dah macam ucapan apa pulak. Haha.

Seperti tahun-tahun lpas, berazam nak buat lebih baik dari tahun sebelumnya dalam bulan ramadhan ni. InsyaAllah.

Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.

Dan walaupun diikat segala syaitan, nafsu masih menguasai manusia. Mudah mudahan nafsu makan dapat la di kawal. Haha.
Alhamdulillah 1st day sahur dan berbuka semua ada kat umah. Full house. Mak masak nasi ayam sebagai menu berbuka puasa. 30 hari puasa family ni tak makan nasi putih berlauk sewaktu berbuka sejak azali lagi. Hehe. Mak la yang kesian nak pikir menu apa. Nak tak nak rotate la menu.















Kuih muih tu mesti ada la kan. Air pun x cukup satu. Tapi yang penting lebihkan minum air masak ok. Haha.
Salam.

No comments:

Post a Comment